Instagram
Mail

Rhodos Dag 6

20:10:00
Ännu en morgon uppe med tuppen!
Jag älskar mina morgonrutiner på semestern. Upp tidigt och snöra på mig skorna och bara ge mig ut.
Innan samhället fyllts av folk och gatorna och stränderna är tomma. När lokalbefolkningen börjar vakna och gör sina rutiner. Underbart och jag bara njuter!

Vollyboll kl.11, vattengympa kl.12 och vattenpolo kl.15. Det var dom enda tiderna som var viktiga att passa.

Grillad bläckfisk till lunch! Så otroligt gott alltså!

Stranden, åh vad jag älskade stranden. Att det var stenstrand störde inte mig så länge jag hade badskorna.

På kvällen åt vi alla grekiskmiddag på finrestaurangen.
Så mycket mat och dom hade anpassat glutenfri till mig.

Rhodos Dag 5

12:20:00
Bröllopsdagen!

Tänk att det gått 3 årsen vi gifte oss.
Vi firade själva hela dagen då alla andra var iväg på båtutflykt. Inget för mig och Evelina som är så sjösjuka.
Jag fick även mensen och världens smärta och samlade på mig hur mycket vätska som helst.
Men det enda som hjälper är träning så även den morgonen gav jag mig ut på intervaller på morgonen och visst kändes det bättre i hela bäckenet efteråt.

Sedan hängde vi så klart vid poolen. Barnens favorit oas.

Men sen gick dom med att spendera några timmar vid havet efter lunchen.

Lagom till middagen kom alla andra hem så vi åt och sen gick vi och kolla på showen och lät barnen dansa loss på minidiscot innan vi alla gick upp och stendäckade.

Rhodos dag 2

11:01:00
Måndagen spenderades vid poolen och havet.

Alltså det är så vackert på stranden. Vattnet ser ut som en spegelbild av himlen ovanför.
Det är stenstrand, men det gör inget för vi har badskor och i vattnet är det sandbotten så det gör inget.

Men först blev det så klart morgonjogg genom stan och sen vid stranden.
Och frukost, LCHF så klart!

På kvällen åt vi middag och kollade på showen som hade temaRock&Soul.

Rhodos Dag 4

11:12:00
God morgon!

Började dagen med ett träningspass på vår stora balkong.
Vi hade bokat in ett äventyr och då bussen skulle gå tidigt så hade jag inte hunnit med att springa på mogonen.

Efter frukost åkte vi iväg med bussen mot Seven Springs. Där fick vi gå längs bergsvägar och stigar på berget. Sen kom vi fram till en tunnel som är 180m lång och helt bäcksvart. Den gjorde för att få vatten över till andra sidan berget på 1920-talet. Vi gick barfotta genom den och kom fram till ett vattenfall.
Så vackert!

Efter det lilla ävetyret så tog bussen oss till en av Rhodos vackraste stränder, Tsampika Beach.
Wow vilken strand. Helt klart vatten och så långgrund.

Efter en hel dag med äventyr så avslutade vi med poolhäng innan middagen och kvällens grekiska afton.

We love Greece ♥

Rhodos Dag 3

23:04:00
Dagen  började i vanlig ordning med att jag gav mig ut på morgonrundan. Mitt knä började krångla lite efter att ha sprungit på stenstranden dagen innan så jag körde intervaller istället occ då kände jag ingenting i knät.

LCHF-frulle

Stek vid poolen i 35 gradersvärme. Killarna körde vollyboll och vi tjejer körde vattengympa.

Efter lunchen gick vi till havet. Så otroligt vackert att man bara ville nypa sig i armen.

Från havet till poolen för att testa nya familjemedlemen Flammis (som barnen kallar Pinky)

På flyget köpte Zoran en parfym till mig. Den är helt klart en av mina nya favoriter. Så sommarfräsch med hintar av både viol och lakrits.

Kram med bamse innan kvällsshowen och minidiscot.

Hot hot hot

06:15:51
35 grader varmt och gött!
Behöver jag skriva att vi spendereade större delen av dagen i vattnet?
Först var vi vid poolen och sen vid havet!

Men först sprang jag min första löptur vid stranden.

Och åt en god frukost!

Fantastisk pool!

På kvällen firade vi Cristians mamma Miriam vid middagen ♡

Och sen vart det minidisco för barnen och musikquiz för oss vuxna!

Nu ska jag ut och springa!

Rhodos Dag 1

10:27:00
Kalimera 🇬🇷

Flygresan igår gick hur bra som helst och barnen skötte sig exemplariskt.

Väl framme på hotellet checkade vi in, åt kvällsmat oh kollade området.
 Superfint rum!!

Cardio i nattlinne!

11:18:00
Heeej!!

Nu är det inte ens 3 timmar kvar tills vi åker till flygplatsen!! Iiiiihhh!! Vad vi längtar alltså!
Nästan allt är packat och klart, det är bara necessärer som ska i sen.
Just nu står jag i nattlinne och kör cardio,haha!

Som jag längtar efter mina morgonträningar på stranden ♡

Wax off, imorn drar vi!

06:44:04
God morgon!

När vi bokade var det över 200 dagar kvar till avresa och nu är det bara en enda dag kvar. Imorn eftermiddag lyfter planet mot varmare breddgrader. Vi är 13 personer som drar till Rhodos och vi alla längtar.

Igårkväll firade jag in semestern med vaxning, vin och ost. Tur jag hade vin alltså, haha! Nu är jag redo!

Väderprognosen från klart.se är ju inte deprimerande precis!! Underbara värme!!

Idag består dagen av PTonline-jobb, lägga in hela augusti i bokföringspärmen, träna, städa, tvätta och packa.

Happy friday ♡

2st fästingar!

21:06:00
God kväll!

Kom hem från jobbet och hittade 2 st fästingar på Filip. En precis vid armhålan och en pytteliten på triceps (baksidan av överarmen). Alla som känner mig eller har läst bloggen länge vet att jag HATAR löss och fästingar. Usch!
Hur som helst så försökte jag ta bort dom, men på båda blev "munnen" kvar och jag får inte ut dom.
Suck!
Vi är inte vaccinerade mot TBE heller då det inte har varit högrisk i vårt område. Men nu ska vi vaccineras. Fy så vidriga dom är.
Imorn ringer jag till Vårdcentralen och ber om antibiotika att ta med till Rhodos ifall han skulle få borelia. (Håll tummarna för att han slipper). Han är penicillinallergiker så jag tar hellre med mig medicin än ger honom något på Rhodos som jag ej känner igen. Dumt om han får en allergichock liksom!

Så berätta gärna om solskenshistorier ni känner till om huvuden som suttit kvar så den här mamma kan slappna av lite!

Uppropp i skolan!

08:12:00
God morgon!

Jag vaknde kl.6:20, alltså 20 minuter innan klockan ringde så jag ligger och bara myser. Känner att jag har gó träningsvärk i ryggen och jag älskar't!

I söndags var vi på Allum och så att tjejerna skulle välja ut hela sina outfits själva till första dagen i skolan. Dom ville se exakt likadana ut så dom valde varsin Marcus och Martinus-tshirt, svarta jeans, roséglittriga skor och nya nagellack.

Så i måndags var det alltså inte bara min 30 årsdag utan även upprop i skolan för tjejerna. Tänk att Evelina börjat 3:an och Laura 2:an.  Våra stora fina tjejer ♡

30 år - helt utan kris!

11:30:00
Hej hopp!

Imorse blev jag väckt med sång, paket och lchf jordgubbspaj som Zoran bakat med mitt recept ♡ Det är kärlek det.
I present fick jag trådlösa hörlurar till telefonen och en ny smartklocka och inte vilken som helst utan Samsung Gear S3 Classic. Klockornas klocka och verkligen bäst. Dock väldigt dyr och jag får väldigt dåligt samvete när jag får dyra presenter så det har tagit hela morgonen för att smälta det.

Tacksam ♡

30 år nu då alltså!
Och om jag hade fått en femkrona för varje gång jag fått frågan om 30årskris hade jag varit rik nu.
I början när folk frågade så hetsades det faktiskt upp lite känslor om att "shit trettio år liksom!", men sen tog jag mig i kragen och började tänka efter.
Behöver jag ha 30 årskris? Har jag uppnått det jag vill?

Jag har/är:
Frisk och i min toppform både kroppsligt,mentalt och hälsomässigt
Mamma till tre relativt stora barn
Gift med mitt livs kärlek, pappan till mina barn
Jag har utbildat mig och gör fortfarande
Eget företag med ett yrke jag älskar och brinner för
Mitt företag går runt med vinst
Alltid varit skuldfri
Delägare i min bostad
Delägare i min bil

Så svaret är nej, jag känner inte att jag behöver ha någon 30 årskris. Jag har kommit dit jag vill hittills och ser framemot åren jag har framför mig med nya mål och möjligheter.Jag älskar att leva och tar inte mitt liv för givet.
Jag vill ha levt mitt liv, inte överlevt det. Det är skillnad på det och så fort jag visste skillnaden började jag att leva på riktigt!

Jag älskar mitt liv och alla som jag valt att leva det med!

Månadens naglar

10:35:22
I måndags var jag på GLANS STUDIO för att Settie skulle göra i ordning mina naglar imför semestern. Vi körde på Rhodosblått glitter och vita naglar med mermaideffekt.

Nöjd som vanligt!

Visst  är dom läckra!!

Massagekudden - 2016''s bästa köp nr.2

07:47:00
God morgon ♡

Eller ja, god och god... den börjar bli det iallafall.
Vaknade upp stel i nacken som en frusen fiskpinne, men nu efter en varm dusch och snart 15 minuter med massagekudden så känns det mycket bättre.

Den massagekudden köpte jag på Allt för hälsan mässan under Fitnessfestivalen förra året och utan att överdriva så är den mitt andra bästa köp 2016. Först kommer PTcykeln så klart.
Jag har verkligen använt massagekudden hur mycket som helst. Det är ju lätt en sådan där pryl som används 3 gånger och sen blir liggandes och samlar damm. Men icke här minsann! Den har knådat ut massor med muskelknutor och stelhet ur min kropp som annars hade kunnat bidra onödiga inflammationer och obehag.

Grymt nöjd!

Nu ska jag snart cykla iväg till jobbet. Det är en rejäl chansning att ta cykeln då det ser ut att bli regn, men den behövs då jag har PThemma besök att göra idag.

Ha en underbar fredag!

Göteborgs Kulturkalas 2017

23:39:00
God kväll!

I eftermiddags åkte vi alla fem in till stan dör att gå en runda på kulturkalaset. Jag envisas fortfarande med att säga Göteborgskalaset som det hette förut.

I trädgårdsföreningen åt vi vildsvinskebab och tittade på Yankho (från barnkanalen) och radioapan.

Självklart ville min kvartett ha churros också.

Sen gick vi omkring i stan en stund innan vi åkte hem!

Har ni besökt kalaset ännu?

Vår 65 årsdag

22:08:43
Wow!
Lördagen blev en dag att minnas. Först kalas med närmsta släkten och senare på kvällen  fest med vänner!
Hur kul som helst och en dag vi kommer minnas!

Förutom att vi blev uppvaktade på kalaset och festen fick vi så fina gåvor.
All dryck till kalaset och festen, blommor, vas, champagne, vin, ost, smycken, parfym, upplevelsepsket, hotellövernattning, pengar och fina kort.

Tack från djupet av våra hjärtan!
Jag har inte så mycket kort då jag valde att hellre minnas dagen framför kameran än bakom den.

35+30=65

09:33:23
Idag blir det stort kalas!

Zoran fyllde ju 35 år i söndags och jag fyller 30 år den 21 augusti och nu slår vi ihop våra födelsedagar och firar 65 år istället.

På dagen är det kalas med släkt och familj och på kvällen blir det fest (tema guld och silver) med våra vänner. Bra uppdelning och en riktig kalasdag blir det. Stackars min man som p.g.a personalbrist inte fick ledigt i natt så han kom hem från jobbet halv 9 i morse. Nu får han sova fram tills kalaset börjar.

Igår gjorde vi iordning lokalen som ligger nedanför oss, förberede chark och tårtor.

Sneakpeek!

Nu ska det dekoreras mer i lokalen, tårtor slutföras och bål, tacos och Lchfpizza skall lagas.

På öppet hav

09:09:00
God morgon!

Dagarna går undan och bloggen hamnar lite i skymundan ibland.
Barnens extramorfar Tobbe kom i torsdags och igår åkte han med mig och barnen till Danmark.

En trevlig dag till havs!

Idag vankas det kalas och fest för mig och Zoran, men det får ni veta mer om strax.

Närmare 40 än 30

10:11:09
Good morning!

-" Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Zorans födelsedag, hurra, hurra, Hurra!!" 🎶

Idag fyller mitt öubs kärlek och fadern till mina barn 35 år. Helt galet att han är närmare 40 än 30 nu. Min lilla gubbe. Så klart uppvaktade vu honom med sång,  sockerbombstårta (dock glutenfri) och paket på sängen.

Han fick en stor väska med fina verktyg som han önskat sig  och så klart träningskläder. Laura hade pärlat en enhörning och av sin mamma fick han en smoothiemixer och lotter som han vann på.

Och som tradition så klart en lax-smörgåstårta från Jerkstrands konditori (där min pappa jobbar). Det är hans favorit och jag köper alltid den stora som han helt otroligt nog äter upp under dagen.
Han kunde inte ens hålla sig idag så att jag kunde få en bild på hela tårtan, suck!

Hipp hipp hurra!

Dolly Style på Liseberg

22:23:19
I måndags hade dagen tjejerna längtat efter (och tjatat om) äntliigen kommit. Deras idoler Dolly Style skulle komma till Lotta på Liseberg och jag hade lovat att vi skulle gå dit.
Redan 12:20 var vi på parkeringen utanför ett smockfullt Liseberg. Vi åkte lite karuseller och åt lunch innan vi begav oss till barndelen av nöjesparken.

Vi hade lovat tjejerna ansiktsmålningar dagen till ära och det kom väl knappast som en överraskning att dom ville blir målade som sina idoler. Evelina som Polly (lila) och Laura som Holly (turkos).

Filip ville inte vara Molly (rosa) utan Hulken!

Sen var det dags för Dolly Styles genrep inför kvällen Lotta på Liseberg. Vi såg till att vara där till det då vi visste att chansen att se dom på kvällen inte skulle bli vad tjejerna hoppats på. Tur hade dom och hamnade på första parkett!

Lyckliga tjejer!

Efter genrepet så spenderade vi hela dagen i parken i väntan på att programmet skulle börja.

När det äntligen var dags så fick vi ganska bra ståplatser ändå tillsammans med min kusin och faster + vänner och familj.  Vi stod framme vid stängslet så tjejerna såg Dolly Style uppträda. Jag bar Laura så att hon fick filma med sin telefon så därför har jag inga bilder eller videos från det, men några stycken på scenen.

Filip syntes väldigt mycket på TV. Ni ser vår lille hulk på sin pappas axlar precis bredvid Lottas huvud på bilden nedan! Jag ser nu att även jag syns precis nedanför honom med min stora hårboll på huvudet, haha!

En rolig dag och kväll och bäst av allt var att tjejerna (och Filip) uppskattade det.
Vi har lovat dom att nästa gång blir på en riktig konsert i höst.