Instagram

Perfekt dag på Liseberg

08:43:00
God morgon!

Jag ska iväg till jobbet alldeles strax, men ville först få upp alla bilder från gårdagens besök på Liseberg. Det var en perfekt dag. Så lite folk. Man behövde knappt köa och absolut inte trängas någonstans.

Barnen har ju lilla guldpasset, men jag och Zoran har bara årskortet så vi köpte varsitt litet åkpass igår för att kunna åka med barnen.

Tjejerna spelade memory med kaninen

Proffsföraren Filip

Flumeride 2017

Har ni varit på Liseberg ännu?

Måndag!!

12:57:58
Heĺlo!

Strax ska jag gå hem till dagens sista PTklient.
Jobbar kortare dag och det behövs då detta är ni sjätte arbetsdag på raken. Två dagar till innan jag är ledig. Det ska bli gött!

I morse när jag skulle cykla till jobbet gick mamma ut på PW och vi hann ta en bild.

Ost och vinkväll

10:58:44
I torsdag kom min mamma till oss för att stanna i en  vecka! Roligt att få umgås även om jag jobbar varje dag.
Hur som helst så hade jag bjudit hit min faster Bitti och min kusin Sofia för ost och vinkväll. Det var så roligt. En kväll med många skratt, tårar, dans och mys.
Jag och Sofia har ju hållt ihop hela livet och mamma och Bitti har en speciell relation och det är så roligt att vi alla kan umgås som vuxna nu och prata om precis allting med varandra.

Välkomstbubbel 🍾

Mina fina bordsdamer♡

Midsommar 2017

10:40:31
God morgon!

Jag och morsan har precis varit ute på 50 minuters PW och nu sitter vi köket medans hon löser melodikrysset.

Igår jobbade jag kommunalt 7-16. Så Zoran och barnen har själva på Galaxen och dansade kring midsommarstången. När jag kom hem hade mamma dukat fint och Zoran hade precis grillat färdigt så vi kunde sätta oss till bords.

Midsommartårtan är en tradition 🍓

Morsan försöker övertala oss att åka till Kåsjön och bada, men ingen av oss är övertygad ännu. Jag börjar jobba kl.16-22 så något får vi ju hitta på.

Hoppas ni hade en fin Midsommar!

Tillbaka till vardagen

15:46:41
Hello lovers ♡

Vardagen har kickat in. Innan jobbet idag han jag tvätta och  dammsuga. Jag han  även vika lite tvätt och köra ett pass på vårt egna lilla hemmagym på inglasade balkongen. Min lilla oss!

Vädret är kanon så idag cyklar jag. Nu ska jag snart hem till sist klienten för idag innan jag styr kosan hemåt. Det blir lite över 2 mil på cykel idag!

Imorn kommer min lilla mamma ♡ Som vi har längtar!

Hemma i Sverige

21:19:38
God kväll!

Klockan 9 imorse landade vi i Sverige. Blåsigt, men soligt var det.
Vi alla 5 sov hela resan. Vi gick nämligen upp kl. 3 inatt jag och Zoran. Barnen väckte vi halv 4 och gick direkt till bilen. Flyget gick nämligen kl.06:30 ifrån Tuzla som ligger typ 6 mil ifrån Doboj. Hastigheterna på vägarna är bra mycket lägre än i Sverige så det tar liksom tid.
Nästa gång vi åker ner har vi bestämt oss för att ta in på hotell i Tuzla sista natten för att slippa göra om hela den här nattresan, haha! Zorans kusin Tanja gjorde det nu sist när hon var nere och det hade varit kanon.

Suddig nattbild utanför hotellet innan vi åkte iväg

När vi kom hem gjorde vi oss iordning för att åka in till Nordstan för att träffa min systerdotter Fanny. Det var längesen vi sågs nu och vi saknar henne mycket. Vi längtar efter att hon ska komma till oss och stanna ett par dagar.

Middagen idag blev i all enkelhet kan jag tala om! Dock storhandlade vi efter att vi lämnat stan så nu är det fullt i kyl och frys.

Sista frukosten i Doboj!

10:57:45
Dobro jutro!

Idag skiner solen och det är varmt! Jag sprang 5km i morse och det är så kul att se folks blickar. Det ser mer ut som att dom undrar vad/vem jag springer ifrån än varför jag springer, haha!
Jag har inte sett eller mött någon annan som gör det när jag är ute. Men däremot har dom en stor fotbollsplan där många möts på kvällarna och tränar och springer.

Vi har precis varit nere och ätit sist frukosten i Doboj.

En dag i Petrovo

11:10:00
God morgon!

Vi har precis varit nere i restaurangen och ätit frukost. Jag har ätit Ostomelett varje morgon. Den är god och väldigt mättande och perfekt efter min morgonträning. Jag sprang 5km på 25 minuter. Då var det molnigt, men nu skiner solen.

Igår var vädret lite osäkert så Zorans kusin Sandra föreslog att vi skulle åka till hennes mans (Bato) barndomshem som numera är deras lantställe i Petrovo som ligger 30 minuter härifrån. Det gjorde vi och så fort vi kom fram kom solen fram för att stanna.
När man föreställer sig ett lantställe tänker man kanske på en liten stuga, men detta huset var ju enormt. I trädgården fanns det hallon, krusbär, vinbär, frukträd, vindruvsrankor, ringblommor, potatis och majs.

Så vackert 🇷🇸❤

Sandra visade oss en gömd sjö uppe i bergen med turkost vatten. Så vackert att det inte är klokt. Hon visade oss även kyrkan hon och Bato gifte sig i. Men det får bli ett separat inlägg när vi är hemma i Sverige.

På vägen tillbaka till Doboj var himlen så vacker. Det var ett hål i molnen så solens strålar lyste ner som ett ufo!

Nu åker vi hem till Baba Vesa och Brano ♡

32 grader och sol blev till regn

10:31:00
God morgon!

Igår hade vi strålande väder och efter att ha läst kommentarer och inlägg från Sverige förstod vi att det var grått och regnigt i Göteborg. Antagligen fick vi onda ögat på oss för under eftermiddagen öppnade sig himlen  här i Doboj och sen dess har det regnat av och till, haha!
 Frukost i värmen!

Efter en en joggingtur och trapphoppning var det riktigt gött med kaffe och Ostomelett.

Igår gjorde Brano fisk till middag. Alltså så gott! Filip var livrädd när han såg fiskarma som Brano rensade, haha!

På kvällen åkte vi till ett köpcentrum i Gračanica och fikade och handlade lite. Regnmolnen skingrade sig och då såg vi himlen som såg ut att brinna av skenet från solnedgången. Så vackert!

Det regnade när jag vaknade för att ge mig ut på joggingtur så jag struntade i det och körde ett träningspass här på hotellet. Nu har vi ätit frukost (exakt samma som igår då den var god) och ska ge oss i är till släkten. Vi får se vad vi hittar på idag.

Vi är framme!

07:15:12
Dobro jutro ♡

Resan mer till Tuzla gick superbra. Trion är så bra att resa med. Inga bråk eller tjafs och inget klassiskt tjat var 5:e minut "Är vi inte framme snart?". Resor är dom grymma på och vi är noga att berömma dom för det.

Zorans kusin Sandra mötte upp oss på flygplatsen.Först och främst för att välkomna oss, men också för att köra bilen framför oss till Doboj där dom bor.

Som riktiga svenskjuggar kör vi en månad Volvo V70 härnere, perfekt 🇷🇸🇧🇦

När vi kom fram till Zorans moster (Barnens Baba Vesa) blev det så klart puss och kram och sen mat! Allt anpassat för mig som äter LCHF.
Resten av dagen umgicks vi bara och hade det mysigt.
Mon telefon är på flygplansläge då det är rena rånet att ha den på. 20kr/min för samtal och 99kr/dag för ynka 10MB! Så vi uppdaterar när vi har wifi!

Nu ska jag ut och springa innan vi ska käka hotellfrukost.

Vi drar till Jugge

08:18:31
Dobro jutro♡

Igår hade tjejerna skolavslutning och jag kommer göra ett inlägg om det när vi kommer hem till Sverige igen. Just nu är vi nämligen på väg till flygplatsen för att flyga ner till Juggesläkten ett par dagar. Woop woop ☆🇧🇦🇷🇸

Sommarflickor

Ett livtecken!

09:14:00
 Good morning!

I'm alive!
Min mobil har blivit utdömd av reparatörerna och jag har fått pengar istället. Så på rasten idag ska jag gå och köpa nya telefon. Självklart med siktet på Samsung S8.
Äntligen! Jag saknar att bara aktiv både här och på socialamedier. Nu ska det minsann bli ordning på torpet.

Jag är dessutom på 3:e dygnet utan kortison efter allergichocken när vi kom hem till pollenfyllda Sverige. Pissar som ett vattenfall och börjar få ork tillbaka.

Om jag tränar? Svar: Såklart!

Jobbar förfullt gör jag också, i vanlig ordning! Om 6 dagar drar vi till Jugge för 5 dagar med Zorans släkt.

Du gamla du fria...

22:24:17
Glad Nationaldag ♥

Här hemma har vi alla varit lediga. Eller ja, som egenföretagare är jag aldrig helt ledig, men ändå.
Jag började dagen med 30 minuters PW och sedan färgade jag håret som blev så solblekt på Kreta. Jag bakade även en tårtbotten (LCHF) som jag tyvärr var för ivrig att vända upp och ner så den kraschade.
Haha! Man kan inte lyckas varje gång! Det blev ingen nationaldagstårta, men jag "räddade" det hela med att sätta svenska flaggor i och serverade den som den var ute på gården och den gick hem hos alla.

Jag älskar vår gata och är så glad att vi köpte lägenheten här för 7 årsen. Det har flyttat in många barnfamiljer efter oss och vi har en sådan mysig gemenskap. Älsk på det helt enkelt!

Imorn ska Zoran och barnen vara med på filminspelning för Stena Line. Zoran får vikariera som bloggpappa då jag har hela dagen smockad med PTklienter. Spännade att se hur det ska gå för honom.

PUSS

Bebisbubbla

22:01:59
God kväll!

Jag har befunnit mig i en bebisbubbla dom senaste dagarrna. Att min älskade telfon dessutom är ivägskickad på lagning och jag har en Samsung S5 som ever sitt eget liv och med repad kamera gör det inte direkt lockande att vara aktiv i socialmedier. Men jag hoppas på att se ljuset i tunneln på det snart,

Det händer även mycket roligt som jag ska försöka berätta mer om i veckan.

Men tillbaka till bebisbubblan. Min bror Sebbe, Marie och lille Jack har spenderat fre-mån här hos oss.
Vi har grillat, myst, firat barnens morbror Robin som fyller 30 år, varit inne i stan och shoppat, ätit god mat och myst lite till.

Imorn är det nationaldagen och vi är lediga allihop. Det ska bli mysigt och vi får se vad vi hittar på.

Kaos!

14:28:02
Hello!

Ja, dom senaste dagarna har varit lite små kaotiska. Mycket jobb och mitt i allt dör mobilen trots att den räddats med ris. Helt löjligt hur beroende vi är av dom där telefonerna egentligen.
Idag jobbar jag iallafall hemifrån med kostscheman, träningsscheman, ekonomi och ptonline.
Mellan alltihop har jag hunnit tvätta, damma, storstäda badrummet och inglasade balkongen, tvätta fönstrena och dammsuga.

Jag blir löjligt lycklig av att ha rena fönster ♥

Nu har jag lagt ner jobbet för idag och precis tagit ut LCHFpizzorna ur ugnen. Nu väntar jag på att Zoran och barnen kommer så vi kan äta tillsammans.